Minden vezető – én is – szupersztár embereket akar a csapatába. Akivel nem kell bajlódni, aki pro aktívan észre veszi a feladatokat, aki képes lelkesen túlórázni, és nem azt nézi, mikor megy a busz.

Aztán annyira megszokjuk, hogy közel s távol nincs más szupersztár csak mi magunk, hogy már észre sem vesszük, ha szembejön egy.

Persze mindenki hülye, mindenki agyhalott és mindenkinek mondani kell, hogy „belégzés, kilégzés”. De ha abbahagyod a folyamatos utasítások adását, akkor még képes és megfullad.

Úhhh mennyiszer hallom ezt a sztorit? Ha minden egyes alkalommal kaptam volna 5 forintot most  dúsgazdag lennék. Természetesen a rendszer a hibás, az oktatás szétverése, most meg újabban az a mocsok kovid.

Hát igen, sok a külső körülmény, ami biztos, hogy nem segít, hogy a cégben jobb legyen. Azonban TAGADOM, hogy a külső körülmények miatt megy rosszul egy cégnek.

Ezután a mondat után lehet, sokan leiratkoznak, de nem is baj. Nem tudok mit tenni egy deifitista hozzáállással.

Van egy jó hírem azoknak, akik maradtak az olvasótáboromban: lehetnek szupersztárok a csapatodban! Igen! Rajtad kívül is! 

A rossz hír most jön: Miattad nem voltak eddig. Elnézést kérek, nem szoktam és nem is szeretek senkit sem sértegetni, de egy dologra itt rá kell nézni:

Egy igazi vezető alatt az emberekből előbújik a legjobb, a legügyesebb, a leggyorsabb, a legokosabb énük, aki képes leszaggatni a csillagokat. Igen, ehhez egy jó vezető kell.

Na, ha ezt a fekete levest sikerült meginni, akkor térjünk a megoldás részre:

  1. Meg kell tanulni jól kommunikálni. Ez alatt azt értem, hogy képesnek kell lenni meghallgatni a másikat. Ez egy vezérürünek sokszor nehéz, mert az ő véleménye a legfontosabb, és az ő hangja a leghangosabb. Volt egy főnököm, akinél egyszer lemértem, kerek 18 másodpercig volt képes rám figyelni anélkül, hogy a szavamba vágott volna. Egyszerűen nem ment neki tovább. Nem bírta kivárni, hogy befejezzem a mondanivalómat. Talán attól félt, hogy elfelejti, hogy mit is akart mondani, vagy annyira nem tartott semmire sem, hogy nem volt hajlandó végighallgatni a dumámat. Már mindegy is. Olyan volt vele a kommunikáció, mint ha smirglipapírral simogatott volna.
  2. Meg kell tanulni őszintén érdeklődni a másik iránt, és valóban kíváncsinak lenni a másik véleményére. Mondjuk ez is a kommunikációhoz tartozik.
  3. Meg kell tanulni bátorítani a másikat.
  4. És EZ A LEGNEHEZEBB: TEDD A FIGYELMEDET A MÁSIK (BEOSZTOTT) ERŐSSÉGEIRE, ÉS AZT EMELD KI, AZT TEDD SZÓVÁ. MINDEN EGYES ALKALOMMAL!      

Ezeket gyakorolni kell. Én tudom, hogy borzasztó nehéz ezeket a pontokat ügyesen betartani, mert egy jó vezető sok mérfölddel a többiek előtt jár. És általában gyorsabban gondolkodik, más nézőpontból nézi a dolgokat, stb. stb. DE!

Ezek kellenek ahhoz, hogy kialakuljon egy motiváló, támogató környezet az egyszerű pór nép számára. Ezek kellenek, hogy legyen egy jó céges hangulat és jó légkör. Csak ilyen körülmények között merészkedik elő minden emberből a zseni. Én hiszem, hogy mindenkiben van valami zseniális. Benned barátom az, hogy bele mertél vágni a vállalkozásodba, és még mindig tolod ezerrel.

Sajnos, ha nem így kezeli egy vezető az embereit, ahogy fent felsoroltam, akkor könnyen agyhalottá válhatnak. Elfelejtenek gondolkodni, eltűnik a kreativitásuk és a lelkesedésük. És ekkor tényleg szükség lesz a lélegeztető gépre a cégedben: „belégzés – kilégzés”

„Ahhoz, hogy egy vállalkozás szárnyaljon, olyan csapat kell, ahol a főnök repül elöl, de a többiek is növesztgetik a szárnyaikat és ezt nem csak megengedik nekik, de el is várják!”

Bőség!

Szilva szignó

Ha a Bőség Elérése tréning érdekel, itt tudsz utána nézni!

Ha olvasnál valamit, itt nézz szét!