Ezt a jelenséget sok évvel ezelőtt hallottam először, és azóta is formálja a látásmódomat. Brutális a példa – lévén humanitárius, pacifista, állatvédő és még sok címkét sorolhatnék, amit magamra aggattam. De nagyon szemléletes és tanulságos.

HOGYAN LEHET MEGFŐZNI EGY BÉKÁT ÉLVE?

Mondjuk kiváncsi lennék arra az „emberre” aki ezt a jelenséget először megfigyelte és lejegyezte. Azon kívül, hogy hatalmas igazságot írt le, de a lelke szerintem koromfekete lehetett.

Szóval: ha egy élő békát beledobsz egy edény forró vízbe, azonnal kiugrik. A túlélési ösztönei azonnal cselekvésre késztetik, és nem ég meg. Ha azonban egy lábas hideg vízbe teszik, és lassan, fokozatosan kezdik felmelegíteni a vizet, akkor nem érzékeli a picike változásokat, és nem mozdul. Vízben van, a természetes közegben, sőt! egyre kellemesebb a hőfok. És annyira picik a változások, hogy van ideje megszokni, és esze ágában sincs cselekedni. És vége. Megfőtt.

NE LEGYÉL BÉKA A LEVESBEN!

Az elmúlt 2 év sok mindent megtanított egy vállalkozónak, már akinek tanított. A „túlélő fajták” gyorsan változtattak, tempósan fejlesztették az új termékeket, alakították át a működési modelljüket. Nekik túl forró volt a víz, amibe a pandémia miatt kerültek. De vannak olyanok, akiknek nem volt elég durva a változás, és még csak most gondolkodnak, hogy valamit változtatni kéne.

Vedd észre, hogy benne vagyunk a békaleves receptjében.

Nem, ez nem egy forradalomra uszító írás. Nem. Sokkal inkább egy ébresztő felhívás. Vállalkozók! Ébredjetek!

MI A MI LEVESÜNK?

Viszonylag sűrűn végzek ilyen-olyan felmérést cégvezetők, vállalkozók körében. Általában az érdekel, hogy mi az aktuális problémájuk, milyen nehézségeik vannak. (Bocsánat, egy pozitív ember nem beszél nehézségekről, csak „kihívásokról”.)

Na de ne legyünk álszentek.

Mi a jelenlegi szitu?

  • infláció
  • alapanyag beszerzési problémák (kihívások)
  • megőrült Euró árfolyam
  • üzemanyag van? lesz? mi lesz?
  • munkaerőhiány
  • általános apátia
  • választások: most akkor ki lop és ki a becsületes tulajdonképpen?
  • pandémia – bár ez ma már nem egy trendi téma
  • orosz – ukrán különleges katonai művelet (már megint álszent kezdek lenni. mondjuk ki: háború)
  • egyre több és értelmetlennek tűnő jogszabály, törvény, amit a jóég se tudja, kinek jó?

Szóval ez a jelenlegi levesünk. Egy kicsit erős az én gyomromnak. Akkor inkább mekdonáldsz.

DE NE SIRÁNKOZZUNK! VEGYÜNK HŐMÉRŐT!

Ne siránkozzunk! Vegyünk egy hőmérőt!

Ha szoktad olvasni a cikkeimet, lehet, hogy ezen a mostanin meglepődtél. Nem szoktam ennyire cinikusan fogalmazni, és nem szoktam a negatív dolgokra ennyire rátenni a figyelmet. Most sem az a célom, hogy lenyomjam a TV híradót a „Ki tud szörnyűbb dolgokat lenyomni a nézők torkán” versenyt. Sőt! Inkább szeretném, ha végre felébrednénk!

Több fórumon elmondtam, leírtam, hogy én mit gondolok a válságkezelésről.

Ezt a véleményemet két nagyon erős tényező alakította ki:

  1. Az előző válságot szervezetfejlesztő konzulensként éltem át, és akkor is sok felmérést végeztem. Láttam, hogy akik akkor sikeres voltak, mit csináltak, és láttam, hogy akik akkor pórul jártak, mit csináltak. Ez tapasztalati tény.
  2. A másik tényező a „működési állapotok”, és azok kezelésének képletei, amit L. Ron Hubbardtól tanultam. Ő egy zseni volt, és a Válság állapot kezelésének képletét a saját cégemben sokszor alkalmaztam már sikerrel.

Szeretném, ha tényleg felébrednének a vállalkozók. Ébresztő! Emelkedik a víz hőmérséklete! Valamit csinálni kell, hogy a vállalkozásod sikeresen és erősebben jöjjön ki a válságból! Ez nem álom, ez lehetséges!

TE OTT LESZEL AZ ÚJRAOSZTÁSKOR?

Az előző válságkor sokat tanultam. Az egyik az volt, hogy pozitívan kell a jövő felé nézni, és ez csak tőled függ. Ha fontos a céged, és vannak még céljaid vele, akkor kezdj el másként gondolkodni, és ne nézz túl sok TV-t. (bár tudom, hogy az ügyfeleim nem szoktak TV-t nézni szerencsére.)

A másik dolog pedig az volt, hogy ha megnyomod a marketinget, agresszívabban kezded kezelni a piacot, akkor a sok visszahúzódó – konkurens – cég által ott hagyott piacot meg tudod szerezni.

Ez nagyon csúnyán hangzik, de a piacot válság idején szokták újraosztani azok között, akik ott vannak.

Most itt nem a mutyiról beszélek, hanem egyszerű gazdasági folyamatokról. Ha te jelen vagy a piacon, és erről rendszeresen, helyesen és odaillően kommunikálsz is a meglévő és a leendő vevőid felé, akkor az ő fejükben TE VAGY OTT, amikor baj van és később is, amikor konszolidálódik a piac. Tehát ott kell lenned MOST! Kommunikálj többet, több csatornán, jobb módszerekkel, nagyobb sales csapattal. Ne húzódj vissza a bizonytalanság miatt. Bátran, előre kell menni!

BÉKALEVES HELYETT NAGYOBB PIAC

  1. Gondolkozz Bőségben! Ha kell egy kis tuning, gyere el április 1-én a Bőség tréningre.
  2. Csinálj jobb marketinget!
  3. Legyen jobb értékesítési csapatod!
  4. Szervezd meg a belső folyamataidat, hogy SOKKAL HATÉKONYABB legyél. A megijedt konkurencia most kezdi elveszíteni a hatékonyságát. Te fejlesztd!

A fenti 4 pontból kettőben tudok segíteni. A marketingre és az értékesítésre pedig könnyen lehet találni jó szakembereket. Ha kell, tudok ajánlani olyat, akiben én is megbízom.

Bőség!

Ha szeretnél több infót a Bőség Elérése tréningről, itt nézz szét!

A közelgő rendezvényeket itt találod: ESEMÉNY NAPTÁR