A saját kényelmes, megszokott kihívásokkal teli életünk úgy tűnik kezd totálisan a fejetetejére állni. Ijesztő, zűrzavaros és kétségbeejtő. Hova megy az üzemanyag ára, hol áll meg az Euróárfolyam, mi lesz a szomszédban zajló eseményekkel? Iszonyú sok bizonytalanság és tanácstalanság. Gondolj bele, ha neked cégvezetőként ijesztő, akkor milyen lehet egy alkalmazottnak, aki talán sokkal kiszolgáltatottabban éli meg ezeket?

Pedig a csapatot most kell felrázni, és lelket önteni beléjük!

Volt „szerencsém” átélni vállalkozóként, vezetőként és konzulensként már egy komolyabb válságot, igaz akkor nem volt ennyire fenyegető. De vannak hasonlóságok, és tapasztalatok abból az időből.

Továbbra is ezt tartom a legfontosabbnak, hogy

„készülj fel a legrosszabbra de várd el a legjobbat.”

Akkor kerül egy cég, vállalkozás vagy család nagyon komoly bajba, ha nincs semmilyen vészforgatókönyve a húzós időkre. Ez minden szinten igaz.

Remélem, hogy a 2020 óta tartó kovidőrület sok cégvezetőt megtanított arra, hogy tartalékokat kell képezni. Beszéltem erről akkor is, és remélem, sokan meghallották ezt.

De ha már benne vagyunk a slamasztikában, akkor mit lehet csinálni?

  1. Kezdd el agresszívebben megdolgozni a piacodat, és szerezz még több munkát!
  2. Előre menekülj, ne húzódj vissza!
  3. Rendezd a saját hatékonyságodat (házon belül) és dobj ki a hajóból mindent, ami lassít, vagy hátráltat!
  4. Készülj fel a legrosszabbra, de várd el a legjobbat!

Agresszió a piacon

Persze ezt szigorúan üzletileg, és etikusan értem. Tudni kell, hogy minden bizonytalanság lelassít. Ez igazi egy párkapcsolatra is. Pl. valaki benne van egy olyan kapcsoltban, ahol nem biztos abban, hogy akivel együtt él azzal fog megöregedni, de szeretne végre családot. Ez az állapot egy csigalassúságú kapcsolatnak fog tűnni, mert nem halad sehova.

Vagy amikor egy vezető bizonytalan, hogy merre terelje a cégét, akkor a cég csak egy helyben fog topogni. Ha nem tudja, hogy mi a következő lépés, akkor belekap sok mindenbe, de semmit nem fog végigvinni, és nem lesz igazán értelme ezeknek a dolgoknak.

Amikor egy kezdő szakács nem tudja még fejéből a receptet, akkor minden egyes munkafázis után megáll, elgondolkodik, és tétova mozdulatokkal próbál elfoglaltnak tűnni.

Nem ragozom tovább, szerintem mindenkinek egyértelmű már: amikor bizonytalan valaki, akkor nem dönt, megáll, lelassul. Most pedig pont az ellenkezője kell: FEL KELL GYORSULNI!

Az agressziót nem szó szerint értem, de a hozzáállást, az ügyfelek megszerzését dinamikusabbá kell tenni, mindegy hogy csináltad eddig. Ráadásul erre most jó alkalom is van: a zűrzavaros piaci körülmények miatt a konkurenciád lelassul – hacsak nem olvassa ő is a blogokat – és ilyenkor az ő lassulásuk megengedi neked, hogy belépj az ő területére, és piaci előnyhöz juss.

Elgondolkodtál már azon, hogy lehet az, hogy egy súlyos válság után mindig vannak olyan cégek, akik sokkal erősebben jönnek ki a végén a buliból?

A világklasszis autóversenyzők is mindig azt lesik, hogy az előttük haladó mikor hibázik és mikor lassul le egy másodpercre. Na akkor tudnak előzni. Kicsit talán erőltetett a példa, de most is ezt kell csinálni.

Előre kell menekülni a piacon, és fejlődni kell. Most kell megtalálni az előzéshez a pillanatot.

  1. Növeld a marketinged volumenét
  2. Javítsd a konverziókat
  3. Fejleszd az értékesítésedet
  4. Végezz folyamatosan piaci felmérést, mert mostanában gyorsabban változik, mint korábban

Ezen kívül rendet kell rakni otthon, házon belül. A saját belső hatékonyságod nagyban befolyásolja azt, hogy milyen komoly vihart fog túlélni a vállalkozásod. Erről már sokat kommunikáltam sok platformon. Utána tudsz nézni itt a blog-on is, és a Hatékony Vezető Facebook csoportban is. De nem a lényeg: el kell kezdeni kitakarítani az időrabló, pénzzabáló, emberi erőforrás pocsékoló, alapanyag-elvesztegető dolgokat. Most kell felhozni a napi tevékenységedet a svájci órák pontosságára és a híres német precizitás szintjére.

És hogy lehet-e BŐSÉGET elérni válság idején?

Határozottan igen! De ehhez máshogy kell működnöd, mint békeidőkben. A Bőség igenis elérhető.

Az én receptem ez:

  1. Gondolkozz bőségben!
  2. Ne gondolkozz szűkösségben!
  3. Tudd, hogy mi az ideális képed, mert ahhoz képest tudod meghatározni, hogy mit kell tenned!
  4. Fejlesztd a marketinged, most ez életbevágó!
  5. Vonzz sokkal több figyelmet, sokkal több érdeklődést!
  6. Tervezz úgy pénzügyileg, mint a milliárdosok. Van egy pontos szemlélet, amit követnek, ezért stabilak pénzügyileg.
  7. Figyeld a statisztikákat, mert ezek a te mérőműszereid, ami megmutatja, hogy jó irányba mész-e vagy sem.

Kívánom, hogy elérd a bőséget, függetlenül a piaci őrülettől.

Ha szeretnél több infót a Bőség tréningről, itt nézz szét!

Ha a cégedben szeretnél nagyobb hatékonyságot, itt nézz szét!